З січня 2022 року в Україні заборонена дистримінаційна реклама за ознакою статті

З січня 2022 року в Україні заборонена дистримінаційна реклама за ознакою статті

 8 січня 2022 року набули чинності зміни до Закону України "Про рекламу" щодо протидії дискримінації за ознакою статі, які передбачені Законом від 10.09.2021 № 1750-IX.

Законом  визначено поняття "дискримінаційна реклама" та "дискримінаційна реклама за ознакою статі", а також посилено відповідальність за порушення законодавства про рекламу.

Дискримінаційна реклама — це реклама, яка вміщує чи використовує твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками щодо особи та/або групи осіб, а також такі, що дискредитують товари інших осіб.

Дискримінаційна реклама за ознакою статі – містить твердження та/або зображення щодо інтелектуальної, фізичної, соціальної чи іншої переваги однієї статі над іншою та/або щодо стереотипності ролі чоловіка та жінки, що пропагує принизливе та зневажливе ставлення; принижує гідність людини, демонструє насильство за ознакою статі; використовує зображення тіла людини (частини тіла) лише як сексуального об’єкта з метою привернення уваги споживача та/або посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не стосуються продукту.

Відповідальність за дискримінаційну рекламу несе рекламодавець.

Крім цього, в рекламі про вакансії (прийом на роботу) забороняється:

- пропонувати роботу лише жінкам або лише чоловікам, за винятком специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі;

- висувати вимоги, що надають перевагу жіночій або чоловічій статі (крім випадків, визначених законодавством, та випадків специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі).

У разі порушення вимог цієї статті рекламодавець сплачує до державного бюджету штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент вчинення порушення, у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Також, змінами до законодавства передбачена відповідальність за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації про вартість розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами, та/або вартість розповсюдження реклами, а також інформації, передбаченої частиною другою статті 26 цього Закону, центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів

Споживачі, яким було завдано шкоди такою дискримінаційною рекламою, мають право на відшкодування відповідно до законодавства України. Звертатися з позовом до суду в інтересах споживачів реклами зможуть також об'єднання громадян та об'єднання підприємств у галузі реклами.

Також змінюються правила сплати штрафу рекламодавцями за порушення вимог щодо реклами про вакансії. Тепер штраф потрібно сплачувати до державного бюджету, а не Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Розмір штрафу не змінюється (10 розмірів мінзарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення).

 

Шосткинський місцевий центр з надання БВПД