Працювали депутатські комісії
Відбулися засідання постійних депутатських комісій Шосткинської районної ради по попередньому розгляду питань, які вносяться на розгляд сесії районної ради та планових питань постійних комісій.
Так, на порядку денному комісій – звіт про виконання районного бюджету за І півріччя 2016 року, зміни до бюджету, хід виконання програми економічного і соціального розвитку Шосткинського району на 2016 рік за підсумками І півріччя, звіт про виконання рішення районної ради від 19 вересня 2008 року «Про районну програму «Сільська криниця» на 2008 – 2015 роки», хід виконання Програми освітлення населених пунктів Шосткинського району на 2012-2015 роки» тощо.
Що стосується виконання районного бюджету, як повідомила в.о. начальника фінансового управління райдержадміністрації Ольга Городнича, за 1 півріччя 2016 року доходна частина загального фонду районного бюджету в цілому виконана на 41,6% (затверджено на рік – 112107215,00 гривень, надійшло – 46613474,84 гривень).
До спеціального фонду районного бюджету надійшло 933281,43 гривень, що складає 84,7% до затвердженої річної суми ( затверджено – 1101953,20 гривень).
З Державного бюджету отримана базова дотація у сумі 2932300,00 гривень, що складає 50,0% до затвердженої річної суми.
Отримані різного виду субвенції в сумі 38579342,60 гривень, що складає 40,5% до затвердженої річної суми ( затверджено на рік – 95173275,20 гривень ).
Надійшло власних та закріплених доходів 5404261,27 гривень, при затверджених призначеннях 11382720 гривень, виконання становить 47,5%. Порівняно з відповідним періодом 2015 року доходів одержано на 1482,9 тис. гривень більше.
Податку на доходи фізичних осіб, який займає майже 100,0% в загальній сумі власних та закріплених доходів, надійшло 5394281,62 гривень, що склало 47,5 відсотка до затвердженого показника на рік. У порівнянні з відповідним періодом минулого року цього податку надійшло на 1493,0 тис.гривень більше.
Надходження від орендної плати за користування майном, що перебуває у комунальній власності склали 9859,65 гривень, що складає 58,4 відсотка до річної суми. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходжень отримано на 4,8 тис.гривень більше.
Інших надходжень отримано отримано 120 гривень, виконання склало 11,8 відсотків.
До селищного та 16-ти бюджетів сільських рад за звітний період надійшло власних та закріплених доходів (загальний фонд) 6253085,00 гривень при річних призначеннях гривень, що складає 61,9% та на 1840,2 тис.гривень більше, ніж за відповідний період 2015 року.
За звітний період селищний та п'ятнадцять сільських бюджетів виконали затверджені обсяги загального фонду по власним та закріпленим доходам на 1 півріччя поточного року. Невиконані затверджені показники по бюджету Богданівської сільської ради.
Видаткова частина загального фонду бюджету за 1 півріччя 2016 року виконана в сумі 45594978,60 гривень, при затверджених на рік 112740490,20 гривень, що складає 40,4% до затверджених призначень. Видатки загального фонду зросли у порівнянні з відповідним періодом минулого року на 8574,7 тис.гривень.
Якщо розглянути структуру видатків, то на оплату праці направлено 14344819,95 гривень (на 107,9 тис.гривень менше 1 півріччя 2015 року), що становить 76,5% загальної суми видатків без урахування міжбюджетних трансфертів. На захищені статті, такі як продукти харчування направлено – 499819,02 гривень – 2,7%, касові видатки по енергоносіям склали 2728806,62 гривень, що в структурі становить 14,6%. Загальна сума видатків по захищеним статтям становить 17696542,69 гривень, або 94,4% та на 684,6 тис.гривень більше минулого року.
Видатки на товари і послуги становлять 980389,82 гривень – 5,2% проведених видатків.
Щодо розрахункової дисципліни.
Кредиторська заборгованість по загальному фонду станом на 01.07.2016 року обліковується у сумі 38329553,62 гривень, в тому числі прострочена – 35496420,27 гривень.
Кредиторська заборгованість по спеціальному фонду станом на 01.07.2016 року складає 21085,51 гривень.
Дебіторська заборгованість по загальному фонду станом на 01.07.2016 року складає 85617,71 гривень.
Дебіторська заборгованість по спеціальному фонду станом на 01.07.2016 року відсутня.
У ході розгляду виконання районної програми «Сільська криниця» на 2008-2015 роки, яка спрямована на досягнення основної мети – забезпечення сільського населення чистою питною водою, належне технічне обслуговування шахтних колодязів громадського користування, проведення контролю якості питної води з боку служб санепіднагляду.
Головним завданням програми, - за словами завідувача сектору житлово-комунального господарства та будівництва райдержадміністрації Валентини Радюк, - було надання фінансової підтримки в розмірі 50% з боку обласного бюджету місцевим бюджетам. Основною умовою отримання субвенції є співфінансування в розмірі 50 відсотків з селищного, сільських бюджетів та інших джерел фінансування на проведення ремонту, благоустрою, очищення громадських колодязів та їх дезінфекції. Фактично з обласного бюджету на Шосткинський район надійшло 45,78 тис.грн.
Починаючи з 2012 року фінансування Програми з обласного бюджету не було. У 2013 році обговорювалось питання зміни співвідношення фінансування з обласного та місцевих бюджетів на 25% та 75%, так як депутати вирішили, що виконання заходів Програми не дає очікуваних результатів з покращення якості питної води. Проте зміни в обласну програму не були внесені і в подальшому кошти не виділялись.
Тому робота по ремонту, очищенню, дезінфекції шахтних колодязів загального користування здійснюється за кошти селищної та сільських рад, залучені кошти та, в значній частині випадків, з залученням мешканців, які користуються колодязем.
За результатами моніторингових лабораторних досліджень питної води у поточному році із централізованих джерел водопостачання 21,7% (2015 р. – 3,6%) проб мають відхилення від норми за мікробіологічними показниками. За санітарно-хімічними показниками відхилень від норми не встановлено.
Із децентралізованих джерел водопостачання 75,6% проб мають відхилення від норми за мікробіологічними показниками та 39% - за санітарно-хімічними.
При незадовільних показниках якості питної води виробничий контроль не здійснюється відповідно до вимог санітарного законодавства.
При незадовільних показниках якості питної води, отриманих в ході моніторингових досліджень, виробничого контролю, оперативно повідомляються сільські ради для організації профілактичних заходів, інформування населення та контрольного відбору проб.
За результатами багаторічних спостережень в Шосткинському районі протягом 2010-2016 роках не відповідають вимогам проби води з централізованих джерел водопостачання, вода джерел децентралізованого водопостачання також залишається небезпечною для споживання населення. Це вказує на те, що верхній водоносний прошарок забруднений нітратами. Тому органам місцевого самоврядування, де є водопровідні мережі, доцільно спрямовувати зусилля та фінансові ресурси на розширення водопровідної мережі.
Під час розгляду питання про хід виконання Програми освітлення населених пунктів Шосткинського району на 2012-2015 роки, - Валентина Радюк зазначила, - активізувалась робота з відновлення та реконструкції мереж вуличного освітлення в населених пунктах Шосткинського району, у поточному році були завершані роботи по реконструкції мереж вуличного освітлення в селах Глазове та Чапліївка. Вовнянська сільська рада виконала заміну електролічильників і планує поточний ремонт мереж вуличного освітлення, Клишківська сільська рада встановила 6 світильників та планують до кінці року встановить ще 30 світильників.
Депутати постійних комісій працювали конструктивно і злагоджено.
Взагалі на засідання сесії планують винести біля 20 питань порядку денного.
Сесія Шосткинської районної ради відбудеться 21 вересня 2016 року. Початок о 10.00.